FERIE- OG KURSUSPLANPLAN:

Helle Johansen:

Lægernes telefontid: kl. 8.00 - 8.30 alle hverdage

Sekretærernes telefontid: kl. 8.00 til 12.00 alle hverdage

Konsultation kun efter aftale.

Skranken/receptionen er åben hver formiddag fra kl. 8.00 - kl. 12.00 (lukket kl. 09.00 - 09.30)

og fra kl. 13.00 - kl. 15.00 mandag til torsdag

NYHED – Åben konsultation fra 9/1-23

Konsultation uden forudgående aftale tilbydes hver mandag eftermiddag kl 14-16, hvor du kan blive tilset af en læge eller sygeplejerske med en akut eller anden simpel problemstilling. Vi søger at mindske ventetid på konsultation og køen i telefonen.

Du skal registrere dig med dit sygesikringskort fra kl 14-15 og oplyse henvendelsesårsagen til sekretæren.

Hos lægen vurderes fex:

• Feberbørn

• Mavepine

• Ledsmerter

• Ondt i ryggen

• Udslæt/hudproblem

• Diarre

• Hoste/ørepine

• Kørekortsattest hos patienter <40 år

Lægen kan ikke i den åbne konsulationstid foretage årskontrol af kronisk sygdom, graviditet eller børneundersøgelser, samtaler eller konsultation der kræver tolk, medicin-gennemgang, forsikringsattester eller kommunalattester. Ej heller vurdere gynækologiske problemstillinger eller rygsmerter.

Hos sygeplejersken:

• Sårbehandling

• Halsbetændelse

• Øjenbetændelse

• Undersøgelse for blærebetændelse eller kønssygdom

• Fjernelse af få sting efter operation

• Hoste/ørepine

Sygeplejersken kan ikke lave årskontrol for kroniske sygdomme eller andre mere tidskrævende undersøgelser i den åbne konsultationstid.

Konsultationen forventes at vare 5-7 minutter. Ventetiden kan være meget forskellig fra gang til gang og man kan ikke anmode om at komme til en bestemt læge eller sygeplejerske i den åbne konsultationstid.

Tilbuddet om åben konsultation er til dig, der ønsker en hurtig vurdering eller behandling af et konkret helbredsproblem uden ventetid i flere uger. Du skal altså ikke ringe på dagen, men blot møde op i klinikken den mandag, som passer dig.

I tilfælde af akut sygdom hos en af vores behandlere og i ferieperioder kan der være en begrænsning på patientantallet i åben konsultation og lidt længere ventetid på dagen må påregnes. Kommer du med tegn på luftvejssygdom bedes du have mundbind på!

Vi håber, I som patienter vil blive tilfredse med dette tilbud.

Med venlig hilsen Thomas, Signe, Maria og Rikke.